وبلاگ

قره قروت چیست؟

قره قروت چیست؟

 قره قروت چیست؟

  • قره قروت (سیاه کشک) یا قارا یکی از انواع مختلف لبنیات به رنگ سیاه یا قهوه ای و بعضا سفید یا زرد است که مزه‌ای عمدتا ترش دارد. این فرآورده ی لبنی از دوغ یا ماست تهیه می شود.
  • استان چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز مهم و اصلی تهیه قارا یا قره قروت در کشور است و قره قروت یکی از سوغات این شهرستان می باشد. در فردوس (جنوب خراسان) قره قروت را کرم رنگ می سازند و آنرا آق قروت (به معنی کشک سفید) می نامند.قره قروت چیست؟

اگر محصولی برای فروش دارید شما میتوانید تامین کننده کیارش تجارت شوید : ثبت نام تامین کنندگان

  • این خوراکی خوشمزه طرز تهیه ساده و جذابی دارد. کشک سیاه در پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مفید است. در هر 100 گرم این ماده لبنی 240 کیلو کالری انرژی وجود دارد که می تواند قسمتی از انرژی مورد نیاز روزانه فرد را تامین کند.
  • همچنین قره قروت تمام خواص آب ماست را در خود جای داده است. این ماده غذایی حاوی پروتئین، کربوهیدرات و ویتامین B2 نیز می باشد.
  • قند موجود در قره قروت از نوع لاکتوز می باشد. هنگام تشکیل کشک سیاه، قند لاکتوز شکسته و به قند ساده تری تبدیل می شود. همین موضوع باعث می شود افرادی که مشکل هضم لاکتوز دارند نیز بتوانند قره قروت مصرف کنند.

 

 طبع قره قروت

  • طبع این ماده لبنی سرد و خشک است. مصلح قره قروت ادویه جات گرم مانند زیره و سیاه دانه می باشد. در طب سنتی گفته می شود که این خوراکی برای بیماری های حرارت معده و کبد، تب صفراوی گرم و اسهال مفید است.

 

قره قروت در چه غذاهایی استفاده می شود؟

  • با این ماده لبنی می توان در تهیه آش قره قروت، خورشت مرغ یا گوشت با قره قروت، ماهی تنوری با سس قره قروت و … با توجه به سلیقه، مزاج و علاقه مندی های افراد استفاده نمود. این خوراکی به غذاها طعم ترشی می افزاید.

قره قروت چیست؟

*********************************************

اگر از خواندن مطلب فوق لذت برده اید مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

فواید مصرف قره قروت

*********************************************

تماس با ما

مدیر فروش : 09153861761

اینستاگرام ما

ترش کامان

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *