وبلاگ

طرز تهیه کباب تابه ای با چاشنی قره قروت

طرز تهیه کباب تابه ای

کباب تابه ای غذای دلچسب و مورد علاقه خیلی از ماست اما اگر کمی طعم ترش قره قروت طاب طاب هم بهش اضافه بشه جذابیت بیشتری پیدا میکنه. حتما یبار مقداری قره قروت داخل این غذا بریز و این مدلی تستش کن.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای

  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد درشت
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • زعفران دم شده
  • قره قروت

همین الان با کلیک روی لینک مقابل وارد فروشگاه بشو و قره قروت دلخواهت رو سفارش بده : لینک مستقیم ورود به فروشگاه

طرز تهیه تهیه کباب تابه ای

1- ابتدا پیاز را با رنده ریز یا متوسط رنده می کنیم. در ادامه پیاز را با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی آن به طور کامل گرفته شود، سپس درون یک کاسه جادار می ریزیم.

2- در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه زعفران دم کرده و مقداری نمک و فلفل سیاه و قره قروت رقیق شده مان به کاسه حاوی پیاز رنده شده اضافه می کنیم.

نکته: اضافه کردن زعفران دم کرده اختیاری است و می توانید آنرا حذف کنید. اضافه کردن زعفران دم کرده باعث می شود کباب عطر و طعم بهتری داشته باشد.

3- حالا مواد درون کاسه را به مدت ۱۰ دقیقه با دستکش مخلوط کرده و ورز می دهیم تا حالتی چسبناک و کاملا منسجم به دست بیاید. در صورتی که زمان کافی داشته باشیم، می توانیم به مایه کباب در یخچال استراحت دهیم، به اینصورت که روی درب کاسه را با سلفون یا بشقاب می پوشانیم و به مدت ۱ تا ۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد ببه یکدیگر طعم دهند.

نکته: در صورتی که بخواهیم کباب را سریعتر آماده کنیم، نیازی نیست مایه کباب را در یخچال قرار دهیم تا استراحت کند. برای این منظور یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و کف و بدنه تابه را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری به خوبی چرب می کنیم.

4- در این مرحله مایه کباب را به صورت کاملا یکدست با قطر یکسان درون تابه پهن می کنیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم گوشت آب بیندازد و آب درون تابه به طور کامل تبخیر و کشیده شود.

5- پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد، صبر می کنیم تا قسمت زیرین کباب کمی سرخ شود و هنگام برش زدن از هم نپاشد. در ادامه با کفگیر یا کارد کباب تابه ای را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و به آرامی برش می زنیم.

6- حال به راحتی می توانیم هر قسمت از کباب را بر گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود. پس از اینکه کباب را بر گرداندیم، گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و در کنار کباب درون تابه می چینیم تا آنها هم به خوبی سرخ شوند.

نکته: در صورت تمایل برای خوشمزه تر شدن کباب تابه ای می توانیم کمی کره هم اضافه کنیم. برای این منظور صبر می کنیم تا گوجه فرنگی ها بپزند، سپس کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم هر سمت کباب ها به مدت ۲ دقیقه درون کره سرخ شود.

در پایان پس از اینکه کباب تابه ای آماده شد، آنرا درون یک ظرف مناسب می کشیم. گوجه فرنگی ها را هم به سلیقه خود در کنار کباب می چینیم، سپس به همراه برنج یا نان سرو می کنیم. در کنار کباب تابه ای سماق قرمز فراموش نشود.

*********************************************

اگر از خواندن مطلب فوق لذت برده اید مطالعه مقاله زیر را به شما پیشنهاد می دهیم.

طرز تهیه تاکوی گوشت مکزیکی با چاشنی قره قروت

*********************************************

تماس با ما

مدیر فروش : 09153861761

اینستاگرام ما

ترش کامان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *